http://storylifecreate.blogspot.com/shieshie/shielamunir

tolong klik,sekali jew

Tuesday 16 August 2011

Kisah Cinta Sejati Kami

Kisah pasangan kekasih yang sentiasa bersama dan tidak akan terpisah walau apapon yg terjadi,kami mmg ditakdirkan untuk bersama,jodoh aku adalah die,dan jodoh die adalah aku,xpercaya??Allah yang bagitau kami mmg jodoh,malah korang sume pon mmg tau yg kami ney jodoh xkn terpisah.kami percaya kami tidak akan terpisah walau tsunami melanda,ribut taufan katrina menjelma,walau gunung berapi hawaii meletus lagi,

inilah pasangan yang tidak akan terpisah,KEHIDUPAN DAN KEMATIAN

Kehidupan : wahai kematian, awak sayang kat saya tak?
Kematian : sayang...saya setia tunggu awak kat sini...

Kehidupan : yeke...tapi kalau saya tak buat apa-apa untuk awak? awak marah tak?
Kematian : mestila marah...saya setia tunggu awak...saya tunggu awak bawa benda-benda yang 'best'. Tapi awak bawa benda tak 'best'.

Kehidupan : maksud awak...? tak faham la sayang...boleh terangkan tak?
Kematian : contohnya, awak datang bawa aiskrim yang dah cair...saya nak aiskrim yang masih keras lagi. tak sedap la kalau makan dah cair...

Kehidupan : habis tu, takkan la saya nak bawa peti ais sampai kat tempat awak ni? mengarut je...
Kematian : kalau awak sayang saya...awak kena usaha untuk itu...awak kena jaga aiskrim tu jangan sampai cair.

Kehidupan : awak...berat la peti ais...ingat benda ringan ke?
Kematian : Ringan kalau awak sungguh2...

Kehidupan : yela...tapi, saya bawa apa yang mampu je la...awak jangan nak paksa-paksa saya...
Kematian : saya tak paksa...baru saya nampak yang awak ni buta dan pemalas sebenarnya...

Kehidupan : Buta? ishh....dah la marah tadi, nak tu nak ni...lepas tu cakap orang buta plak, pemalas lagi...
Kematian : awak nak kat saya...awak sayangkan saya...tapi awak cuma nak duduk diam, bersenang-lenang, goyang kaki, lepas tu awak idamkan alam bahagia ibarat syurga.

Kehidupan : Kalau macam tu...saya tinggalkan awak la...saya nak cari hiburan lain. bosan la dengan awak ni. skema badut. tak steady kacang, dah la macam pari mendak...otak macam jajan. perut tak kecut...
Kematian : ok...awak cari la hiburan lain yang tak ada tujuan tu...nanti awak akan rasa sakit kemudian hari.

Kehidupan : kita putus...
Kematian : awak...kita takkan putus...percayalah...

Kehidupan : saya nak tinggalkan awak...tolonglah faham, jangan terhegeh-hegeh lagi boleh tak? orang dah 'reject' pun tak tau malu lagi ke?
Kematian : saya pun tak nak la kat orang macam awak ni, tapi awak kena ingat...disebabkan awak la, saya jadi macam ni, kalau awak baik, saya dapat rasa kesenangan abadi...kalau awak jahat,saya dapat rasa kesakitan abadi...Maka, kita memang tak boleh terpisah...walau awak tinggalkan saya sekalipun. Saya tetap membayangi hidup awak...awak takkan mampu lupakan saya begitu je...sebab akhir riwayat hidup awak akan jumpa saya jugak.

Kehidupan : bajet bagi ayat 'touching la'...hah? melakak la kat situ sorang-sorang...
Kematian : ikut suka awak la...tapi, awak kena ingat...yang awak tu dalam perjalanan mencari cinta yang suci...kalau awak naik bas...orang lain dah turun jumpa destinasi masing-masing...awak juga pun akan turun dekat destinasi awak...cuma bezanya, orang tekan loceng bas atau awak berhenti dekat perhentian bas kot... kot-kot la kan...kalau awak tekan loceng dulu nak wat macam mana...memang awal la awak jumpa saya.

Kehidupan : memang saya ditakdirkan dengan awak ke? takpe...saya ada banyak pilihan...saya takkan pilih awak...
Kematian : ok...'fine', awak takkan pilih saya...tapi awak akhirnya memang ditakdirkan untuk saya...janji ALLAH itu pasti.

Kehidupan : Saya ni siapa bagi awak? takde apa-apa la...lupakan jela saya...
Kematian : awak episod kedua hidup dalam hidup awak...tapi, akan datang...awak juga adalah episod ketiga dalam hidup saya...

Kehidupan : episod kedua? episod ketiga? ayat cam keling...
Kematian : Awak sekarang berada dalam alam dunia...itulah episod kedua awak, akan datang awak dalam episod ketiga saya, awak akan berada di alam yg mesti awak menyesal apa yang telah dikerjakan selama ni.

Kehidupan : episod ketiga tu alam apa sebenarnya?
Kematian : alam barzakh...

Kehidupan : (tersentak mendengarnya), saya berjanji untuk tidak bersikap seperti itu lagi. maafkan saya ye, awak...
Kematian : awak kena la bekerja sekuatnya seperti ingin hidup 1000 tahun lagi, dan beribadah sekuatnya seperti akan mati esok hati...jangan minta maaf dengan saya...minta maaf depan ALLAH.

Kehidupan : baiklah, saya akan bekerja keras untuk dapat jadi yang terbaik di hadapan ALLAH.
Kematian : supaya hasil cinta kita nanti akan jadi yang terindah sekali...pada episod keempat.

Kehidupan : episod keempat?
Kematian : epsiod keempat ialah alam akhirat...

Kehidupan : saya nak syurga...
Kematian : saya pun...

Kehidupan : I love You...
Kematian : ALLAH love you...

0 .153672 orang tinggalkan nota cinta: